Falun Dafa members sue Sydney paper for defamation

A Sydney Chinese newspaper is being sued for defamation by the Falun Dafa meditation group over the paper’s publication of criticism by the Chinese Government consulate in Sydney.

Five members of Falun Dafa are also suing the Chinese daily over an article in December last year in which a consulate spokesman described the group as an evil cult responsible for the deaths of more than 1,700 people.

The newspaper has refused to comment on the legal action.

Falun Dafa spokesman John Della says the article caused real hurt to Falun Dafa members who have been persecuted in China.

“They come to Australia, expecting and hoping for a free democracy where they can live in peace and without that sort of terror…and they read such an article and…it brings up all those memories and experiences,” he said.


(Listed if other than Religion News Blog, or if not shown above)
Australian Broadcasting Corporation, Australia
May 17, 2004
, , ,

Religion News Blog posted this on Monday May 17, 2004.
Last updated if a date shows here:


More About This Subject



Our website includes affiliate links, which means we get a small commission -- at no additional cost to you -- for each qualifying purpose. For instance, as an Amazon Associate, Religion News Blog earns from qualifying purchases. That is one reason why we can provide this research service free of charge.

Speaking of which: One way in which you can support us — at no additional cost to you — is by shopping at Amazon.com.