Japan cult guru’s daughters win libel suit

AFP, Aug. 2, 2003

TOKYO – Two daughters of Shoko Asahara, the jailed guru of the Aum Supreme Truth group blamed for the 1995 nerve-gas attack on the Tokyo subway, yesterday won a court battle against a magazine which chided them for living off the cult‘s wealth.

The Tokyo District Court ordered the magazine publisher, Mr Shinchosha, to pay 1.3 million yen (S$190,000) in damages to the two women and publish an apology.

The magazine Shukan Shincho last year reported the daughters, now aged 22 and 20, spent a month in Canada living on up to five million yen in cash from the cult’s coffers.

The judge said the article was a ‘total fabrication except for the fact that the daughters stayed in Canada’.

‘They travelled to Canada for language training with funds they had earned from part-time jobs.’

We appreciate your support


Our website includes affiliate links, which means we get a small commission — at no additional cost to you — for each qualifying purpose. For instance, as an Amazon Associate Religion News Blog earns from qualifying purchases. That is one reason why we can provide this service free of charge.


(Listed if other than Religion News Blog)

More About This Subject

This post was last updated: Nov. 17, 2014