Cultist church under scrutiny

A Brazilian originated church that has branches in Swaziland is being investigated for allegations of satanic worship and child sacrifice in neighbouring South Africa.

The church was also expelled from Zambia amidst rumours of a planned child sacrifice. It was also said that the church solicited blood from its members.

Though it professes to preach the gospel of Jesus Christ, it has been widely accused of practicing cults, promising to transform the lives of people from rags to riches.

Ad: Vacation? City Trip? Weekend Break? Book Skip-the-line tickets

Madagascar banned the church in February this year and jailed four senior officials for the burning of bibles.

So established is the church in Swaziland that it has programmes in the electronic media. When The Swazi Observer confronted the church pastors over the allegations yesterday, they declined to comment.

“We can’t comment because when we say something, we will see something else in the paper tomorrow, God bless you,” one pastor said.

Despite a wide outcry by Christians in South Africa over the church, local pastors said they were not aware of its alleged wayward activities.

UCKG

Controverial movement, based in Brazil. UCKG – the Universal Church of the Kingdom of God – also uses the name “Stop Suffering.”

Promotes word-faith theology, with a particular emphasis on the seed-faith doctrine (i.e. if you want to receive money, healing or another blessing, you first must give or ‘sow’ money).

Since its theology and practices are far outside those of normal, biblical Christianity, this movement is considered to be, theologically, a cult of Christianity.

Pastor Mpendulo Nkambule of the Word of Hope Ministries said he could hardly comment on the issue because he had not made a research on its activities.

“I cannot say much until I have made a research on it,” he said.

Meanwhile, Police Public Relations Officer Superintendent Vusi Masuku also said there had been no complaints about the operations of the church.

The church is said to have established itself in 22 countries in Africa.

Articles that taint its image have also been written in neighbouring Mozambique and American newspapers, linking it to money laundering and drug-smuggling. All have been refuted by the church and several investigations have come to naught.

The South African Star Newspaper said The Evangelical Alliance of South Africa (TEASA) said it was investigating the church for its alleged uncouth practices.

Source

(Listed if other than Religion News Blog, or if not shown above)
The Swazi Observer, Swaziland
Dec. 14, 2005
Timothy Simelane
www.observer.org.sz
, , ,

Religion News Blog posted this on Wednesday December 14, 2005.
Last updated if a date shows here:

   

More About This Subject

AFFILIATE LINKS

Our website includes affiliate links, which means we get a small commission -- at no additional cost to you -- for each qualifying purpose. For instance, as an Amazon Associate, Religion News Blog earns from qualifying purchases. That is one reason why we can provide this research service free of charge.

Speaking of which: One way in which you can support us — at no additional cost to you — is by shopping at Amazon.com.

Travel Religiously

Book skip-the-line tickets to the worlds major religious sites — or to any other place in the world.